Administratör

Publicerad: 2019-10-30

Den första januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet och en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Vi söker nu en administratör med placering på den Operativa avdelningen.

Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs Resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.

Arbetsuppgifter

Som administratör kommer du i huvudsak att vara ett administrativt stöd vid utlämnande av allmänna handlingar och vid Spelinspektionens domstolsprövningar. Du kommer även att arbeta med att besvara frågor från allmänheten som är kopplade till myndighetens nyinrättade kontaktcenter. Även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i tjänsten.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Spelinspektionen söker en person med minst gymnasial utbildning och som har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Du ska ha kunskap och erfarenhet från myndighet med arbete av handläggning och utlämnanden av allmänna handlingar. Vi ser gärna att du även har vana av att besvara inkomna frågor och synpunkter. Du ska ha god IT-vana och ha lätt för att tillägna dig olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Platina.

Du ska ha förmåga att arbeta självständigt, vara ansvarstagande och noggrann med god administrativ förmåga. Du ska vara kommunikativ med goda kunskaper i svenska och engelska. Det är viktigt att du är strukturerad och systematisk i ditt arbete och har förmåga att vara flexibel utifrån vad situationen kräver. Du ska även ha god förmåga att samarbeta och samverka med andra samt ha ett professionellt förhållningssätt och bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Frågor om tjänsten

Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschefen för Operativa avdelningen Patrik Gustavsson, 0152-650 185. Fackliga kontaktpersoner är Frida Lindholm (SACO), 0152-650 108 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.

Ansök senast 15 november

Är du intresserad av att arbeta inom en utvecklande verksamhet? Skicka då din ansökan med personligt brev, CV, referenser och löneanspråk till registrator@spelinspektionen.se.

Märk din ansökan med Dnr 19Si2977.

Ansökan ska vara oss tillhanda senast 15 november 2019.